Saturday, August 21, 2010

jangan minum air ade semut

nak kismis!nak kismis!

aku rasa sangat bodoh.entahlah.bukan mendoakan diri ni bodoh tapi aku rasa sel2 otak aku dah makin berkurang ke atau aku makan banyak sangat semut!!takde,tadi baru nak amik pra-L moto.baru je masuk kelas amali.so dengan yakinnya aku rasa aku boleh naik moto dengan bagus.
so diri ni dengan yakinnya pon pegilah amik helmet ngan baju hijau nak buat latihan moto.dah sampai kat moto tuh confident level dah tinggi, sbb kat rumah selalu tolong mak pegi kedai beli ajinamoto.start-start tak dapat.dan akulah orang yang ke-10 yg dan semestinya orang yang paling last masih lagi berusaha start2 moto guna tuil pengstart tuh..depa dah jalan dah,,hadoyai..pandai2..so bile dah bunyi je enjin moto terus excited cam bangang.halangan pertama,TITI.aku tengok titi tuh kecik besar kecik besar je..tapi sblum tuh mmg dah confidentla boleh lepaih sbb lebar dia macam besar.TAPI yang masaalahnye,tangan dan kaki aku menggigil.tibe2 je.bukan menggigil sikit2 ye kawan2.dahla perempuan first yg mula di kalangan lelaki lelaki yg gagah perkasa yg expert.maybe sebab tadi letey sangat nak start enjin x boley2.so alamatnye first round kat titi tuh dah menggigil-gigil.Tuhan je yang tawu.moto terhuyung hayang kona sini kona sana atas titi tuh dan dalam kadar 7 saat atau lebey.so kenalah bawak pelan2.so,alamtnye,aku jatuh sikit je.OK.moto jatuh aku jatuh.cermin kanan senget.dan begitulah utk round kedua dan ketiganya.still jatuh2..aku rasa macam Ya Allah,mak dgn akak aku pon boleh buat takkan aku tak boleh..eeeiiii...taknak lah bodoh.tapi eeii..semua org tgk kot..aku jatuh dgn tudung dah senget2 tinggal nak tercabot je.muka mmg blurr gila lah waktu tuh.dah jatoh tak reti2 nak bangon.yela.kekejutan mental..hati bermonolog.."habislah.habislah.moto dah calaq.."..cikgu pon tanye aku mmg kat rumah tak penah bawak ek?naseb baik cikgunye baik dan kelakar.Ya Allah.muka ni la yang merempit kat sekitar taman..mujurlah ade budak laki ni tolong angkat moto aku.rasa macam nak berkabung je macam spm dulu2ni baru motor belum lagi keta.cikgu teori aku kata cikgu yg ngajar aku keta nanti mmg garang.perempuan..MAKKK!!

dah-dah.takpe yani.takpe.tuh baru first try je.first latihan .biaselah tuh kalo jatuh2..(tapi dlm ramai2 budak tadi,aku je)..takpe2..its ok..its ok..dont cry.dont cry..you are not a fool..kau boleh buat..titi tuh bukan musuh kau..nampak selesa je titi tadi..boleh je sebenarnye tapi sbb kau menggigil..ok!dah!now,ape ek nak buat.jam kat malaysia dah pukul 5.50pm.tak tawulah kat sane pukul berapa.kat sane tuh kat mane?lu pikirlah sendiri.
esok ingat nak gi Jalan Tar.ingat nak beli baju kat mak,abah,akak,adik.baju aku dah banyak dah.tak terpakai pon ade.huhu..tak pernah pegi sebenarnye.percaya tak kalo aku cakap aku tak penah pegi midvalley,sunway,masjid jamek,jalan Tar,dan sebagainye.seingat aku yang kl yang penah aku pegi je akuaria,dataran merdeka,uniKL.muahaha.sedey kan hidop aku?haha.biaselah..org kampong..mane kenai bandaq2 nih..harap ja penah duduk KL dulu..tapi itu dulu..mana ada lagi bangunan2 masa depan ni.lepas tu kan ingat nak gi jumpa kawan2 matrik dulu.yang memang mereng.nak tido umah fida khaidir kat rawang.mcm best je.harap2 jadilah.maksudnye takde test or kelas yg mengganggu waktu tuh..tingin sgt2 nak jumpa fida khaidir,ela mohd,anuar,king,dll.dan yg sedeynye geng2 aku yg lagi satu kat sekolah dulu pon nak buat reunion jugak.tapi masalhnye waktu aku ade test.dahlah semua di antara mereka dah na fly.takpelah.aku iringi mereka dengan doa semga berjaya jelah..xoxo.hikhik.lagi satu yang buat aku sronok hard disk aku dah sembuh.esok boleh amik.jaddddiii...^_^..